1. Έρευνα ανταγωνισμού.
Σε πρώτη φάση θα πρέπει να αφιερώσει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ώστε να δει τι προσφέρεται στο διαδίκτυο στο χώρο με τον οποίο θα ασχοληθεί. Όχι σε επίπεδο λογισμικού αλλά σε επίπεδο ανταγωνισμού. Ποια sites δηλαδή ανταγωνιστών (Ελληνικά & ξένα) θεωρεί αξιόλογα, ποιες δυνατότητες σε αυτά θεωρεί χρήσιμες, ποια πράγματα θα μπορούσε να βελτιώσει, κλπ.
Προσπαθήστε να συγκεντρώσετε στοιχεία από πραγματικούς ανταγωνιστές σας και όχι από sites παγκοσμίου εμβέλειας. Μην κάνετε το λάθος να θέλετε να υλοποιήσετε κάτι που δεν μπορείτε ούτε να το πληρώσετε αλλά ούτε και να το υποστηρίξετε.
2. Καταγραφή απαιτήσεων.
Αφού γίνει η έρευνα για τον ανταγωνισμό που υπάρχει και τι αυτός προσφέρει, θα πρέπει να καταγραφούν υποχρεωτικά κάποιες απαιτήσεις από το λογισμικό που τελικα θα επιλεγεί. Η διαδικασία αυτή είναι άκρως απαραίτητη και τυχόν παράλειψή της θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην κακή επιλογή λογισμικού ή προμηθευτή για την δημιουργία του e-Shop.
Η ανάλυση απαιτήσεων δεν χρειάζεται να είναι εξανλτητική και μπορεί να διαχωρισθεί σε 2 κατηγορίες:
Η καταγραφή απαιτήσεων μπορεί να γίνει και σε μία σελίδα, οι τυπικές όμως καταγραφές απαιτήσεων είναι αρκετές σελίδες. Προτείνουμε, αν δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος, να κυμαίνονται γύρω στις 5 σελίδες. Είναι το σημαντικότερο πράγμα για να διαφυλάξετε την επένδυσή σας, όποια και αν είναι αυτή.
3. Έρευνα προμηθευτή λογισμικού.
Εφόσον υπάρχει το κείμενο των απαιτήσεων ξεκινάει η διαδικασία έρευνας της εταιρείας που θα κατασκευάσει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Χωρίς έγγραφες απαιτήσεις η διαδικασία αυτή είναι χωρίς νόημα. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα είναι να ζητάτε να αγοράσετε αυτοκίνητο και να μην ξέρετε τι ακριβώς προδιαγραφές πρέπει να έχει. Θα σας δημιουργηθεί σύγχυση από τις διαφοροποιήσεις στην τιμή και δεν θα μπορείτε να καταλάβετε γιατί υπάρχουν αυτές οι αποκλίσεις.
Από εκεί και πέρα, κατά την επιλογή προμηθευτή θα πρέπει απαραίτητα:
4. Μετά την επιλογή κατασκευαστή.
Η περίοδος ανάπτυξης πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένη, τόσο από την δική σας πλευρά όσο και της εταιρείας που θα αναλάβει την δημιουργία του e-Shop. Μεγάλες παρακλίσεις από τα χρονοδιαγράμματα, εφόσον δεν οφείλονται σε δική σας υπαιτιότητα, δείχνουν το τι πρόκειται να ακολουθήσει στο μέλλον. Ζητήστε υποχρεωτικά να μπορείτε να βλέπετε την πορεία της ανάπτυξης και εφόσον δεν πάει όπως περιμένατε διακόψτε γρήγορα τον προμηθευτή.
Προϋπόθεση φυσικά είναι να μην αλλάζετε τις απαιτήσεις σας κατά την διαδικασία ανάπτυξης. Οι συνεχείς αλλαγές κατά την διαδικασία ανάπτυξης δημιουργούν αυξημένα προβλήματα και συνήθως καταλήγουν σε μια υλοποίηση e-Shop που δεν είναι βελτιστοποιημένη αλλά έχει αρκετά "μπαλώματα".
5. Να θυμάστε.Σε γενικές γραμμές, αν ακολουθήσετε τα παραπάνω βήματα θα έχετε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα που θα συμβαδίζει με τα όσα μπορείτε να υποστηρίξετε. Προφανώς και εδώ, εκτός μεμονωμένων εξαιρέσεων, ισχύει το ρητό "ότι πληρώσεις παίρνεις". Μην έχετε αυταπάτες ότι μπορείτε με λίγα χρήματα να πετύχετε το ίδιο επίπεδο καταστημάτων που έχουν επενδύσει πολλαπλάσια από εσάς. Όποιος σας πει το αντίθετο είναι πολύ πιθανό να σας κοροϊδεύει.