closexΕπικοινωνία +30 210 9273080


Η αύξηση των πωλήσεων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, όπως και όποιας εμπορικής επιχείρησης, μπορεί να γίνει μέσω αύξησης:

  1. Του πλήθους των πελατών
  2. Του αριθμού επαναλαμβανόμενων παραγγελιών ανά πελάτη
  3. Της μέσης αξίας καλαθιού

Στη συνέχεια του άρθρου αναλύεται ο παράγοντας «3»: Μέση Αξία Καλαθιού / Average Order Size (AOV).

Ο δείκτης AOV αντιστοιχεί στο μέσο ποσό που ξοδεύει ο πελάτης όταν πραγματοποιεί μία αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο υπολογισμός του είναι πολύ απλός:

Μέση Αξία Καλαθιού = [Συνολικά Έσοδα] / [Πλήθος Παραγγελιών]

Π.χ., εάν σε κάποια περίοδο έχουν γίνει 200 παραγγελίες και τα συνολικά έσοδα είναι 9.600,00€, η μέση αξία καλαθιού θα είναι ίση με 9.600,00€ / 200 = 48,00€. Στην περίπτωση όπου τα συνολικά έσοδα ήταν ίσα αλλά η μέση αξία καλαθιού ήταν 60,00€, το αποτέλεσμα θα είχε επιτευχθεί με 160 παραγγελίες. Εάν θεωρήσουμε ότι λοιποί δείκτες (π.χ., Conversion Rate) παρέμεναν ίδιοι τότε τα αντίστοιχα κόστη marketing θα ήταν μειωμένα κατά 20% στη 2η περίπτωση!

Πως μπορεί να αυξηθεί ο δείκτης AOV

Οι βασικοί τρόποι βελτίωσης είναι οι ακόλουθοι:

A. Upselling (Μεγιστοποίηση Αξίας Πωλήσεων)

Ο βασικός στόχος είναι η ενθάρρυνση των πελατών να δαπανήσουν περισσότερα απ’ ότι αρχικά είχαν προγραμματίσει. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν αγοράσουν:

  1. Κάτι ακριβότερο απ’ ότι αρχικά ήθελαν – Αυτό μπορεί να γίνει προβάλλοντας συγκριτικά πλεονεκτήματα του ακριβότερου.
  2. Συμπληρωματικά, κάποιο επιπρόσθετο προϊόν – Αυτό μπορεί να γίνει υπενθυμίζοντας / προτείνοντας το συμπληρωματικό προϊόν.
  3. Περισσότερα τεμάχια από το ίδιο ή παρεμφερές (π.χ., άλλο χρώμα) προϊόν – Αυτό μπορεί να γίνει προσφέροντας σχετική έκπτωση, η οποία ενθαρύννει αυτή την επιλογή.

B. Προσφέροντας δωρεάν μεταφορικά ή άλλα πλεονεκτήματα (π.χ., άτοκες δόσεις) πάνω από το επιθυμητό όριο

Για την περίπτωση αυτή πρέπει να προκύπτει αυτόματη υπενθύμιση του ορίου και της διαφορά ώστε να επιτευχθεί αυτό, παροτρύνοντας τη συμπλήρωση αυτής αυξάνοντας την αξία του καλαθιού.

Γ. Προσφέροντας υψηλότερη έκπτωση όταν επιτευχθεί ελάχιστο ύψος παραγγελίας

Π.χ., έκπτωση 10% για παραγγελίες άνω των 100,00€ & 15% για παραγγελίες άνω των 150,00€

Δ. Προσφέροντας κάποιο δωρεάν προϊόν όταν επιτευχθεί ελάχιστο ύψος παραγγελίας

Π.χ., εάν η παραγγελία υπερβαίνει τα 100,00€ προστίθεται αυτόματα στο καλάθι κάποιο προεπιλεγμένο προϊόν ή προσφέρεται η δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει από κάποια σχετική λίστα.